خرید دستگاه لیزر موهای زائد

نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه لیزر موهای زائد باید بدانید

برای خرید دستگاه لیزر موهای زائد چه نکات مهمی وجود دارد؟ یکی از موارد مهم استفاده از دستگاه‌ های لیزر نابودی و از بین بردن موهای زائد در بدن است که در این زمینه استقبال بی‌ نظیری از دستگاه‌ ها لیزر شده است و شاهد استفاده بسیار بالایی از این دستگاه‌ ها در کلینیک‌ های زیبایی هستیم، اما دستگاه‌ های لیزر توسط شرکت‌ های مختلف و با تنوع بالایی تولید می‌ شوند، به همین دلیل حتی ممکن است نحوه عملکرد و کارایی آنها نیز با یکدیگر تفاوت‌های زیادی داشته باشد، بنابراین لازم است که هنگام خرید دستگاه لیزر موهای زائد مانند دستگاه لیزر رفع موهای زائد رکسانا – Roxana نکات مهم و فاکتورهای مهم را در نظر داشته باشید. در این مقاله نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه لیزر موهای زائد باید بدانید، مورد بررسی قرار می‌ گیرد.

مهم ترین پارامتر های خرید دستگاه لیزر مو های زائد

قطعاً یکی از موارد بسیار مهم و قابل توجه در خصوص دستگاه‌های لیزر نحوه خرید دستگاه لیزر موهای زائد است که از آن می‌توان جهت برطرف کردن هر گونه موی زائدی در بدن استفاده کرد، اما موضوع این است که شرکت‌ های تولید کننده این نوع دستگاه‌ ها را با تنوع بسیار بالایی تولید می‌ کنند و هر کدام فاکتورهای مهمی را برای محصولات خود در نظر می‌ گیرند. مهم ترین این نکات و فاکتورها جهت خرید دستگاه لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • توان خروجی دستگاه

از مهم‌ ترین عوامل و فاکتورها جهت خرید دستگاه لیزر موهای زائد توان خروجی آن است. در این باره حتماً باید دو نکته مهم را مورد توجه قرار دهید، نخست اینکه دستگاه دارای توان قابل قبول باشد یعنی توان آن در حدی باشد که به صورت دراز مدت یا کوتاه مدت برای هر نوع پوستی قابلیت استفاده داشته باشد. ثانیاً نباید شما فریب تبلیغات‌ ساختگی و فیک در خصوص این دستگاه‌ ها را بخورید، چون گاهی برخی از شرکت‌ ها تنها جهت فروش بیشتر برای توان خروجی دستگاه عددهای غیر واقعی را معرفی می‌ کنند.

  • لیزر بار دستگاه

یکی از اجزای مهم و تشکیل دهنده در انواع دستگاه‌ لیزر موهای زائد لیزر بار آن است که این قسمت اشعه لیزر را در دستگاه تولید کرده و بر روی پوست ساطع می‌کند. این قسمت آنقدر مهم است که حدود ۲۰ الی ۳۰ درصد از مبلغ کل دستگاه در هنگام خرید را لیزر بار تشکیل می‌دهد، پس یک قطعه مهم و اساسی می‌باشد که میزان جوابدهی دستگاه دقیقاً به کیفیت آن بستگی دارد. لیزر بارها از قرار گرفتن تعدادی لیزر سورس در کنار یکدیگر ایجاد می‌شوند، بیشتر لیزر سورس‌هایی که در حال حاضر در لیزر بارها دیده می‌شود ۴۰ تا ۵۰ وات می‌باشند، اما پیشنهاد می‌شود به سراغ آن دسته از دستگاه‌هایی بروید که لیزر بار آنها دارای توانی برابر با ۸۰ وات یا حتی بالاتر از آن می‌باشند.

دستگاه های لیزر موهای زائد

  • توان داخلی دستگاه

توان خروجی و توان داخلی دستگاه را با یکدیگر اشتباه نگیرید، توان خروجی در واقع به توانی گفته می‌شود که لیزر بار آن را ایجاد می‌کند، اما توان داخلی همان توانی می‌باشد که پاورهای صنعتی آن را در داخل دستگاه مورد نظر تولید می‌کنند. به این ترتیب توان خروجی به قسمت توان داخلی دستگاه وابسته می‌باشد. این توان معمولاً ۱۰۰۰ وات است و از تغییر پاورهای صنعتی دستگاه تامین می‌شود. توان داخلی نیز معمولاً ۲.۵ برابر بیشتر از توان خروجی می‌باشد، پس توان داخلی برای یک دستگاه هزار واتی باید ۲۵۰۰ وات باشد.

  • طول موج های کاری دستگاه

فاکتور دیگر جهت خرید دستگاه لیزر موهای زائد موضوع طول موج‌های کاری آن می‌باشد، دستگاه‌هایی که در حال حاضر به عنوان دستگاه لیزر استفاده می‌شوند طول موج دایود برابر با ۸۸ نانومتر دارند که البته برای پوست‌های تیره‌تر نتایج بهتری را به دست می‌دهد، اما از آنجایی که در کشور ما پوست‌های روشن تا تیره وجود دارد، بنابراین باید دستگاهی را در این زمینه انتخاب کنید که برای انواع مختلف پوست ها جوابگو باشد. در این زمینه پیشنهاد است که دستگاه‌هایی را خریداری کنید که سه طول موج دایود، الکس و اندیگ را به طور همزمان دارند، به این ترتیب با توجه به نوع پوست مراجعه کننده می‌توان از طول موج‌های متناسب با آن استفاده کرد.

  • سیستم خنک کننده دستگاه

یکی از مهم‌ترین فاکتورها در دستگاه لیزر موهای زائد سیستم خنک کننده یا همان سیستم کولینگ آن می‌باشد که در این حالت این سیستم از دو منظر کاملاً متفاوت مطرح می‌شود و عبارتند از کولینگ پوست و کولینگ دستگاه داخلی.

کولینگ پوست در هنگام انجام دادن عملیات لیزر بر روی پوست اعمال می‌شود، در این حالت هرچه کولینگ بیشتر بتواند سطح پوست فرد را خنک نگه دارد، به همان نسبت مراجعه کننده درد کمتری را احساس می‌کند. کولینگ داخلی دستگاه یا همان سیستم خنک کننده دستگاه نیز به سیکلی گفته می‌شود که موجب خنک شدن قسمت‌های مختلف آن در حین کار خواهد شد. واضح است هر چه که قدرت این سیستم بالاتر باشد، به همان نسبت دستگاه طول عمر بیشتری خواهد داشت، چون می‌توانیم به مدت طولانی از آن استفاده کنیم، بدون آنکه دچار داغی و خرابی شود.

  • کاربر پسند بودن

مورد دیگری که در خصوص خرید دستگاه لیزر موهای زائد مطرح می‌شود خوش دست و کاربر پسند بودن آن می‌باشد که یکی از اولویت‌های انتخاب این نوع دستگاه‌ها می‌باشد، به طوری که اپراتور باید بتواند هنگام استفاده از آن آسایش داشته و به راحتی تنظیمات مورد نظرش را بر روی آن اجرا کند. در این خصوص پیشنهاد می‌کنیم پیش از آنکه خرید خودتان را نهایی کنید، یک بار قسمت‌های مختلف دستگاه مورد نظر را مورد بررسی قرار داده و با آن کار کنید تا مطمئن باشید چنین ویژگی خوبی را دارد.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نکات مهم قبل از خرید دستگاه لیزر موهای زائد را بررسی کردیم. یک دستگاه لیزر که برای برطرف کردن موهای زائد استفاده می‌شود از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است و ویژگی‌های مهمی دارد که باید در هنگام خرید به تمامی این ویژگی‌ها توجه شود. برخی از این ویژگی‌های مهم مانند سیستم خنک کننده‌، طول موج‌های مناسب برای دستگاه لیزر و توان داخلی و خارجی آن را توضیح دادیم که به شما کمک می‌کند در هنگام انتخاب دستگاه با آگاهی بیشتری آن را خریداری کنید.

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط