لاغری موضعی چیست

لاغری موضعی چیست و انواع روش های لاغری موضعی 

لاغری موضعی چیست؟ این اصطلاح به روش‌های گفته می‌شود که برای کاهش چربی یا افزایش تناسب اندام در یک بخش خاص از بدن، به طور معمول با استفاده از تکنولوژی های نوین مثل دستگاه های لاغری موضعی، در نواحی اعم از: شکم، ران، بازوها و غیره اشاره دارد. متخصصین جراحی پلاستیکی توصیه می‌کنند زیبا جویان در قدم اول کالری مورد نیاز بدن را برنامه‌ریزی کرده و با ورزش‌های هوازی، به وزن و فرم ایده‌آل خود برسند. اگر موفق نشدند می‌توانند روش‌های دیگری را امتحان کنند. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا انواع روش های لاغری موضعی را معرفی کنیم. 

روش‌های پیشنهادی برای لاغری موضعی چیست

روش‌هایی که برای لاغری موضعی در نظر می‌گیرند به دو دسته روش طبیعی و روش غیر طبیعی یا تهاجمی تقسیم بندی می‌شود. 

  • روش‌های طبیعی برای لاغری موضعی 

برای روش طبیعی لاغری موضعی توصیه می‌شود به نزد کارشناس تغذیه بروید تا با تغذیه مناسب و کنترل کالری بتوانید فرم بدن خود را اصلاح کنید. مصرف مواد غذایی سالم با کمترین کالری، سوزاندن و ذخیره کردن چربی در بدن را متعادل می‌کند.

البته ورزش و فعالیت‌های بدنی مخصوصاً تمرینات هوازی و مقاومتی، باعث افزایش مصرف انرژی و سوزاندن چربی در سراسر بدن می‌شود. مصرف آب کافی و خواب و استراحت تنظیم شده نیز به عنوان روش‌های طبیعی شناخته شده است. یکی از دلایل پرخوری نداشتن استراحت و خواب کافی است. آب نیز میزان متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث سوزاندن چربی‌ها می‌شود.

  • روش‌های غیر طبیعی برای لاغری:

دارو یا مکمل‌هایی که باعث کاهش اشتها، افزایش متابولیسم و جلوگیری از جذب چربی‌ها می‌شوند یا جراحی لاغری از روش‌های غیر طبیعی و تهاجمی برای لاغری موضعی است. مانند لیپوساکشن و دیگر فرآیندهای جراحی که باعث از بین رفتن چربی در نقاط مختلف بدن می‌شوند.

انواع روش های لاغری موضعی غیر طبیعی چیست؟

۵ روش غیر طبیعی برای لاغری موضعی وجود دارد. همراه ما باشید تا تمامی روش‌ها را به صورت علمی توضیح دهیم

۱. لیپوساکشن (Liposuction)

لیپوساکشن یک روش تهاجمی و جراحی برای حذف چربی از مناطق خاص بدن است. این روش عموماً بر روی مناطقی مانند شکم، ران، بازوها، ساق پا، غبغب و گونه‌ها انجام می‌شود. جراح یک لوله نازک به نام کانولا را به چربی‌های زیر پوست وارد کرده و با دستگاه مخصوصی مکش انجام می‌دهد. لیپوساکشن باعث شکل‌دهی فرم دهی بهتر بدن می‌شود، اما خطراتی مانند عفونت، خونریزی و عوارض جراحی وجود دارد.

۲. ماساژ لاغری (Slimming Massage)

منظور از ماساژ برای لاغری موضعی چیست؟ تکنیک‌های ماساژ خاص که میزان چربی در مناطق خاص بدن را کاهش می‌دهد. ماساژ لاغری معمولاً شامل موارد زیر می‌شود:

  • فشار دادن
  • کشش دادن و لیفتینگ 

ماساژ موضعی باعث تحریک متابولیسم و بهبود جریان خون در مناطق مورد نظر می‌شود. البته برای دوام بیشتر باید جلسات آن را به صورت منظم انجام دهید.

لاغری موضعی

۳. لیپوماتیک (Lipomatic)

لیپوماتیک یک روش پیشرفته و غیر جراحی برای کاهش چربی موضعی بوده با تکنولوژی اولتراسونیک انجام می‌شود. لیپوماتیک یک جایگزین غیر تهاجمی برای لیپوساکشن معرفی شده و مزایایی مانند کمترین خونریزی و ورم پس از عمل، زمان بهبودی سریع‌تر، و کاهش خطرات جراحی دارد. 

در لیپوماتیک، یک ابزار خاص به نام پروب اولتراسونیک به منطقه مورد نظر وارد می‌شود. این پروب امواج التراسونیک با فرکانس بالا را به چربی‌های زیر پوست فرستاده و سلول‌های چربی را می‌شکند بدون اینکه آسیبی به بافت اطراف وارد شود.

 چربی مایع شده سپس از طریق یک لوله خارج می‌شود. لیپوماتیک به دلیل استفاده از امواج اولتراسونیک، قدرت بیشتری در کاهش چربی و شکل دهی بدن نسبت به روش‌های سنتی دارد. این روش معمولاً برای کاهش چربی در مناطقی مانند شکم، ران، بازوها و گونه‌ها استفاده می‌شود.

۴. عمل ابدومینوپلاستی (Abdominoplasty)

ابدومینوپلاستی یا جراحی شکم برای بهبود شکل و فرم شکم تجویز می‌شود. عمل ابدومینوپلاستی بیشتر برای افرادی که دارای اضافه وزن و یا پوستهای بیش از حد افتاده و آویزان در منطقه شکم هستند مناسب است. در این جراحی، پوست و چربی‌های اضافی از منطقه شکم برداشته و عضلات شکم تقویت می‌شوند.

 عمل ابدومینوپلاستی بهبودی محسوس در ظاهر شکم و کاهش قابل ملاحظه‌ای در اضافه وزن توزیع شده در این منطقه ایجاد می‌کند. معمولاً ابدومینوپلاستی یک روش ترمیمی برای افرادی است که پس از کاهش وزن یا بارداری دچار پوست شل در منطقه شکم شده‌اند.

۵. لاغری با دستگاه (Body Contouring)

لاغری با دستگاه یک روش غیر جراحی بوده و برای کاهش چربی‌های موضعی و بهبود فرم بدن به کار می‌رود. دستگاه‌های مختلفی مانند لیزر، اولتراسونیک، رادیوفرکانس و کرایولیپولیز و…  جزو دستگاه‌های معروف برای لاغری موضعی هستند. این دستگاه‌ها بدون نیاز به برش یا جراحی، به طور موثر چربی‌های موضعی را مایع و آنها را از بین می‌برند. لاغری با دستگاه معمولاً بر روی مناطقی مانند شکم، ران، بازوها، گونه‌ها و زیر شانه‌ها انجام می‌شود. و از مزایای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش خطرات جراحی
  • زمان بهبودی کوتاه‌تر
  • کاهش ورم پس از مداخله 

انواع دستگاه های لاغری موضعی چیست؟

عملکرد کرایولیپولیز (Cryolipolysis) بر اساس سرمای موضعی است. منطقه مورد نظر در دستگاه قرار می‌گیرد و چربی‌های آن به دمایی پایین تقریباً حدود -۴ تا -۹ درجه سانتیگراد تحت تاثیر قرار می‌گیرند، که منجر به کریستالیزه شدن چربی‌ها و تخریب سلول‌های چربی می‌شود.

رادیوفرکانسی (Radiofrequency, RF)با موج‌های الکترومغناطیسی RF به کاهش چربی‌های زیر پوستی و تنش پوست کمک می‌کند. RF گرمای موضعی به منظور تنظیم تولید کلاژن در پوست و کاهش چربی‌های زیر پوستی ایجاد می‌کند. از نمونه های برتر این تکنولوژی می توان به دستگاه RF فرکشنال و حرارتی Ten Hi اشاره کرد. که عملکرد آن طی سالیان گذشته به مانند انقلابی در صنعت زیبایی در سراسر جهان بوده است.

میداس (MEDIAS) برای افرادی مناسب است که به دنبال تناسب اندام هستند. این دستگاه با موج‌های صوتی، چربی‌های موضعی را تخریب می‌کند.

مزوتراپی (Mesotherapy) شامل تزریق مواد تحریکی مانند ویتامین، اسید هیالورونیک و داروهای دیگر به ناحیه زیر پوستی، به منظور کاهش چربی و بهبود شکل بدن است.

اندرمولوژی LPG یا Endermologie ماساژ مکانیکی را انجام می‌دهد. ماساژ مکانیکی نه تنها باعث لاغری موضعی و شکستن زنجیره چربی می‌شود بلکه ظاهر سلولیت را نیز از بین می‌برد. 

شاک ویو (Shockwave Therapy): از امواج فشاری پالسی برای کاهش چربی‌های موضعی، بهبود جریان خون و افزایش تناسب اندام کمک می‌گیرد.

 پرسوتراپی (Pressotherapy) بر پایه فشار هوا و وکیوم بوده و به منظور افزایش جریان خون، کاهش سلولیت و بهبود دفع زباله‌های لنفاتیک است.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به صورت تخصصی توضیح دهیم که لاغری موضعی چیست و همچنین انواع روش های لاغری موضعی را به صورت علمی معرفی کردیم. قدم اول توصیه می‌کنیم برای لاغری مضر حتماً روش‌های طبیعی را مدنظر قرار دهید. اگر بنا به دلایلی نمی‌توانید با ورزش یا رژیم شکم پهلو را لاغر کنید، روش‌های غیر طبیعی و غیر تهاجمی مانند لاغری با دستگاه را اولویت خود قرار دهید. لاغری موضعی با دستگاه‌ها، نسبت به روش‌های تهاجمی مانند عمل هزینه کمتری داشته و به دوره نقاهت نیازی ندارد. امیدواریم این پست برای شما مفید واقع شده باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز، می توانید با مشاور و کارشناس مجموعه در تماس باشید. 

 

 

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط