دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس

دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس – Sparx چگونه عمل می کند

دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس، با نام تجاری Sparx معروف بوده و فناوری پیشرفته در حوزه درمان‌های پوستی است. امروزه برای بهبود ظاهر پوست و درمان مشکلات مختلف از جمله چین و چروک، آکنه، جای جوش، افزایش تناسب پوست و حتی حذف نقاط قرمز دستگاه اسپارکس تاثیر بیشتری نسبت به روش‌های دیگر دارد. این دستگاه با اصول فیزیکی پلاسما، انرژی حرارتی و نوری تولید کرده و باعث تحریک سطح پوستی می‌شود. در واقع دستگاه آسیب‌های سطحی و جزئی بر روی لایه بیرونی پوست ایجاد کرده و سلول‌های دفاعی بدن را مجبور می‌کند تا کلاژن سازی کرده و الاستین پوست را تامین کند. دستگاه Sparx یک گزینه ایده‌آل برای سفتی و جوان‌سازی پوست است. پزشک معالج بر اساس نوع درمان برای فرد خاص، دستگاه Sparx را تنظیم می‌کند. او با تنظیم مدیریت توان و تنظیم زمان اعمال انرژی، سعی می‌کند تا مشکل پوستی کاربر را درمان کند.

کارکرد دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس چگونه است؟

همانطور که در بخش مقدمه اشاره کردیم، دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس یا Sparx، تکنولوژی پیشرفته درمانی برای بهبود پوست و درمان مشکلات مختلف پوستی است. برای درک بهترین موضوع کارکرد دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس را توضیح می‌دهیم.

  1. دستگاه Sparx با انرژی رادیوفرکانس، پلاسما تولید می‌کند.
  2. پلاسمای تولید شده توسط دستگاه Sparx به صورت فرکشنال یعنی به شکل نوسانات کوتاه به پوست منتقل می‌شود. فرکشنال باعث تحریک سطح پوست می‌شود.
  3. وقتی پوست شما به صورت سطحی تحت تاثیر قرار می‌گیرد سلول‌های فیبروبلاست تحریک می‌شود. مسئولیت اصلی سلول‌های فیبروبلاست، کلاژن سازی و تولید الاستین  پوست است.
  4.  با افزایش تولید کلاژن و الاستین، پوست بهبود یافته و علائم پیری، چین و چروک، لکه‌های پوستی و… کاهش می‌یابند. این فرآیند باعث ترمیم و بازسازی پوست می‌شود. به همین علت بعد از جلسه پوست نرم‌تر، جوان‌تر و سالم‌تر شده و کاربر کشیدگی و لیفت را احساس می‌کند.

دستگاه پلاسما Sparx

مزایا جوانسازی پوست با دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس‌ چیست؟

از نظر متخصصین و کارشناسان زیبایی روش‌های گوناگونی برای جوانسازی و جلوگیری از پیری زودرس پوست وجود دارد ولی از لحاظ علمی جوانسازی پوست با دستگاه پلاسما اسپارکس ثابت شده بوده و مزایای خاص خود را دارد. مزایا جوانسازی پوست با دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس‌ به صورت علمی شامل موارد زیر می‌شود:

  • یکی از دلایل اعتماد به نفس جوانان جود اولین خطوط چین و چروک در صورت همچنین لکه‌های پوستی است. دلیل ایجاد چین و چروک صورت به خاطر افتادگی ماهیچه‌ها بوده و در مراحل اولیه سطحی و به صورت غیر تهاجمی قابل درمان است. دستگاه Sparx نقش مهمی در حفظ ظاهر پوست داشته چین و چروک و لکه‌های پوستی را رفع می‌کند. 
  • درمان جوش‌های پوستی و آکنه مخصوصاً برای قشر نوجوانان بسیار مهم است. با یک یا دو جلسه ‌توان به راحتی جوش‌های پوستی را رفع کرد.
  • کاهش اثرات پیری و تغییرات پوستی ناشی از روند پیری
  • یکی از دلایل پیری زودرس پوست کاهش روند کلاژن سازی است. دستگاه Sparx به بهبود بافت پوستی و تحریک تولید کلاژن برای پوست جوان‌تر و سالم‌تر کمک می‌کند.

با توجه توضیحات ارائه شده، دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس یک روش پیشرفته و موثر در درمان و بهبود پوست، در مطب‌های پوستی و زیبایی به کار می‌رود و نتایج مطلوبی در اصلاح و بهبود ظاهر پوست دارد.

معایب دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس چیست

همانطور که هر فناوری پزشکی، مزایا و معایب خود را دارد. نمی‌توان از معایب دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس، چشم پوشی کرد این معایب عبارتند از: 

  • برخی از افراد به پلاسمایی که به سطح پوست اعمال می‌شود حساسیت نشان داده و باعث تحریک پوست و حتی التهاب‌های خفیف می‌شود.
  • هر گونه دستکاری پوست ریسک عفونت را افزایش می‌دهد، اگر همه نکات بهداشتی رعایت نشوند یا دستگاه به درستی استریل نشود، احتمال عفونت پوست وجود دارد بنابراین برای جلوگیری از عفونت پوست به مراکز معتبر مراجعه کنید.
  • در دستگاه‌های پلاسما فرکشنال، هنگام تنظیم انرژی یا تعیین نقاط اعمال، اگر پزشک یا تکنسین مرتکب خطایی شود، به پوست آسیب خواهد زد.
  • پس از جوانسازی با دستگاه پلاسما فرکشنال، پوست موقتاً قرمز شده و نیاز به مراقبت خاص و محافظتی خواهد داشت.
  • درمان با دستگاه‌های پلاسما فرکشنال هزینه بالایی دارد.

برای چه مواردی دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس را توصیه می‌کنند؟

  • برای کاهش چین و چروک‌های پوستی، از جمله چروک‌های خطی و چروک‌های عمیق و…
  • درمان انواع نقص‌های بافتی پوستی، بهبود تنیدگی و احیای پوست، درمان سلولیت پوست مرغی و منافذ باز پوست
  • رفع ظاهر جوش‌ها، جای جوش‌ها و نواحی آکنه‌ای
  • درمان لکه‌های قهوه‌ای، لکه‌های خورشیدی و سایر نواحی پررنگ رنگ پوستی
  • تقویت و بهبود ترکیب رنگ پوست و روشن کننده پوست
  • برای ترمیم و بهبود نواحی پوستی که به خاطر آسیب‌های مختلف خراشیده شده‌اند.
  • درمان جای زخم کهنه یا محل علمی
  • رفع ترک‌های پوستی

دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس برای افرادی که به دنبال بهبود و جوانسازی پوست هستند، به خصوص در مواردی توصیه می‌شود که روش‌های سنتی تاثیر بخش نبوده‌اند یا نیاز به درمانی پیچیده‌تر دارند.

دستگاه Sparx

نکات مهم در خصوص دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس چیست

به طور کل برای استفاده از دستگاه های جوان سازی و همچنین دستگاه های لاغری، حتماً با یک پزشک متخصص پوست مشاوره کنید. پزشک وضعیت پوست شما را ارزیابی کرده و بهترین درمان را توصیه کند. قبل از درمان، پوست تمیز و آماده باشد. پاکسازی کامل پوست از آرایش، چربی و مواد دیگر ضروری است. تکنسین دستگاه رت بر اساس نوع پوست شما و مشکلی تنظیم می‌کند که قصد درمان آن را دارید. انرژی بیش از حد به پوست آسیب می‌رساند.

 فرایند اعمال دستگاه با دقت و با توجه به مناطق مختلف پوست انجام شود. تکنسین یا پزشک باید دقیقاً در نقاط مورد نظر انرژی را اعمال می‌کنند. به عنوان مثال انرژی که برای دور گردن در نظر می‌گیرند با انرژی که برای دور چشم است کاملاً متفاوت خواهد بود. پس از درمان، پوست نیاز به مراقبت مناسب دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده از محافظ‌های خورشیدی و کرم‌های ضد آفتاب که مانعی برای اشعه یووی خورشید باشد.
  • استفاده روزانه و ۴ ساعته از آبرسان پوستی تا رطوبت پوست همواره حفظ شود.
  • استفاده روزانه از مرطوب کننده‌ها تا مانع از تبخیر رطوبت سطحی پوست شود.

برای دستیابی به نتایج مطلوب، نیاز به چندین جلسه درمانی با فواصل زمانی معین خواهید داشت. این را با پزشک خود بررسی کرده و برنامه درمانی مناسب را تعیین کنید.

کلام آخر

دستگاه پلاسما فرکشنال اسپارکس در علم پزشکی ثابت شده بوده و تاثیر زیادی بر سلامت پوست می‌گذارد. برای آشنایی بیشتر با مزایای دستگاه اسپارکس توصیه می‌کنیم با کارشناسان پوست و زیبایی در ارتباط بوده و اطلاعات لازم را کسب کنید.

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط