بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است | مقایسه دستگاه ها

بهترین تایپ دستگاه لیزر موهای زائد در ایران کدام مدل می باشد؟ این دستگاه ها چگونه کار می کنند. و آیا حقیقت دارد که تنها در ۵ الی ۱۰ جلسه موهای زائد بدن را از بین می‌برد؟ این فرایند به عنوان لیزرهای اپیلاسیون یا Laser Hair Removal شناخته می‌شود. لیزر موهای زائد یک روش موثر برای کاهش رشد موهای زائد به طور دائم در برخی از مناطق بدن استفاده می‌شود، از جمله صورت، دست‌ها و پاها، زیر بغل و سایر بخش های بدن، همچنین نواحی تناسلی. البته بهتر است قبل از مراجعه به کلینیک‌های زیبایی و تخصصی با انواع دستگاه‌ها آشنا شده و بدانید کدام دستگاه تاثیر بیشتری دارد. در ادامه مقاله نحوه عملکرد دستگاه لیزر را به طور کامل توضیح داده همچنین چند دستگاه لیزر در بازار را به شما معرفی می‌کنیم.

نحوه عملکرد بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چگونه است؟

دستگاه لیزر برای از بین بردن موهای زائد بدن از اصول فیزیکی و علم نور و اپتیک پیروی می‌کند. نور لیزری که در این دستگاه به کار می‌رود طول موج کوتاهی دارد. به هنگام روشن شدن دستگاه و شات زدن بر روی پوست، نور لیزر به پیگمنت مو یا ملانین در داخل پوست نفوذ می‌کند. مراحل عملکرد بهترین دستگاه لیزر موهای زائد به صورت زیر است:

  • قبل از شروع لیزر، پوست کاملا تمیز و خشک شده و بخشی از موهای بلند با تیغ یا واکس زده شود.
  • پارامترهای دستگاه لیزر بر اساس نوع پوست و رنگ و ضخامت موها تنظیم می‌شود. این پارامترها شامل قدرت لیزر، طول موج و نوع پالس لیزر است.
  • دستگاه لیزر نوری با شدت بالا را بر روی منطقه مورد نظر از پوست می‌تاباند. نور لیزر به پیگمنت موهای موجود در پوست جذب می‌شود.
  • انرژی لیزر به موهای داخل پوست تبدیل می‌شود و آنها را به طور موقت گرما می‌دهد.
  • گرما ایجاد شده توسط لیزر به ساقه مو و بطن مو نفوذ کرده و آن را می‌سوزاند ولی پوست اطراف موها کاملا سالم بوده و تاثیری در آنها ندارد.

نکات مهم برای انجام لیزر جهت از بین بردن موهای زائد بدن چیست؟

 انتخاب لیزر مناسب بر اساس رنگ پوست بسیار مهم است. لیزرهای با طول موج مختلف برای انواع مختلف پوست به کار می‌روند. برای پوست‌های تیره، لیزرهای با طول موج بلندتر مثل Nd:YAG مناسب‌ترند، در حالی که برای پوست‌های روشن‌تر، لیزرهای با طول موج کوتاه تر مانند Alexandrite یا Diode ایده‌آل هستند.

اکثر نقاط بدن از جمله صورت، پا، بدن، دست و کف دست قابل درمان با لیزر بوده و هیچ محدودیتی برای آنها وجود ندارد. ولی برای مناطق حساس مانند دور چشم و دور دهان به هیچ عنوان از لیزر استفاده نکنید. برای این منظور توصیه می‌کنیم برای لیزر درمانی، مراکز معتبر را انتخاب کنید. 

کلینیک زیبایی باید مجوز و تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد. قبل از انجام لیزر مارک دستگاه را از اپراتور بپرسید می‌توانید با یک سرچ ساده مطمئن شوید که دستگاه استانداردهای لازم برای انجام لیزر را داشته و به عنوان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد شناخته می‌شود . 

قبل از جلسه لیزر، پوست خود را تمیز کرده و مطمئن شوید که مویی در آن وجود ندارد. پوست مناطقی که لیزر را بر روی آن انجام می‌دهید، سالم بوده و زخم سطحی خراشیدگی در آن نباشد. استفاده از اسکراب یا مواد شوینده قبل از جلسه لیزر توصیه می شود. 

 اپراتور تجربه کافی در این زمینه داشته و از محدوده‌های حساس پوست مانند حفره بینی، اطراف چشمان، گوش‌ها و مناطق حساس دیگر در حین جلسات لیزر محافظت کند. به این مسئله توجه داشته باشید که تعداد جلسات بر اساس ضخامت مو و رنگ پوست تعیین می‌شود پس برای نتایج بهتر حتماً جلسات را تکمیل کنید.

 دستگاه لیزر موهای زائد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

برای شناختن بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چند برند معروف را به شما معرفی می‌کنیم که به صورت زیر است:

۱.  دستگاه رکسانا آیس

دستگاه رکسانا آیس مستقیماً به ریشه مو تاثیر گذاشته و آن را در یک دوره کوتاه مدتی ضعیف می‌کند. این دستگاه حتی بر موهای تاری دو روی نیز تاثیر می‌گذارد. از نظر سازندگان این دستگاه اگر شما جلسات لیزر را به طور کامل به پایان برسانید، نیاز به درمان و جلسات بعدی کاهش می‌یابد، چون دوره بازگشت پذیر موهای زائد با این دستگاه بسیار طولانی‌تر است.

عوارض جانبی این دستگاه نسبت به دستگاه‌های دیگر کمتر گزارش شده و تقریباً هیچ التهابی بر روی پوست ایجاد نمی‌کند. فرکانس نور لیزر در دستگاه برای تمامی پوست‌های روشن و تیره جوابگو است. از دیگر ویژگی‌ها و مزایای بارز دستگاه رکسانا آیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لیزر دستگاه روکسانا آیس بر روی لکه‌های پوستی اثر گذاشته و آنها را درمان می‌کند. فرقی ندارد این لکه‌ها بخاطر پیری یا لکه‌های خورشیدی باشد‌‌
  • لیزر این دستگاه باعث کلاژن سازی و افزایش الاستین می‌شود، بنابراین نه تنها التهابی در پوست ایجاد نکرده بلکه به ترمیم و بازسازی پوست کمک می‌کند.
  • طبق بررسی‌های انجام شده در مرکز پژوهش شرکت سازنده مشخص شده این دستگاه تاثیر زیادی بر جوانسازی پوست داشته و مانع از چین و چروک و افتاده شدن پوست می‌شود‌‌.
  • تاثیر مثبتی بر درمان آکنه دارد.
  • مشکلات پوستی مانند سنگ‌های چربی در پوست را درمان می‌کند.
  • ضایعات پیگمانتاسیونی با دستگاه لیزر رکسانا آیس قابل درمان است.

۲. لیزر الکساندرایت (Alexandrite Laser)

این دستگاه پیشرفته بوده و طول موج آن را ۷۵۵ نانومتر گزارش داده‌اند. طبق اطلاعات سازنده نوع لیزر الکساندرایت جزو لیزرهای جامد بوده و عوارض زیادی بر روی زیبا جو ایجاد نمی‌کند. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چون طول موج دایود آن کوتاه است بنابراین بیشتر بر روی پوست‌های روشن  در تیپ های ۱ و ۲ تاثیر می‌گذارد.
  • تعداد جلساتی که برای پوست‌های تیره در نظر می‌گیرند بیشتر از ۸ یا ۹ جلسه است.

۳. لیزر دایود (Diode Laser)

طول موج دستگاه لیزر دایورت ۸۰۸ نانومتر است.  نوع لیزر این دستگاه به صورت پالسی بوده و بر روی پوست‌های تیره‌تر نیز تاثیر می‌گذارد. 

  • چون طول موج این دستگاه طولانی‌تر است بنابراین به طور مستقیم بر روی فولیکول مو تاثیر گذاشته و آن را ضعیف می‌کند.
  • می‌تواند بر روی پوست‌های تیره‌تر نیز عمل کند.
  • به هنگام استفاده از دستگاه، اپراتور باید مراقب باشد که التهاب و سوزش بر روی بدن زیبا جو ایجاد نشود.
  • این دستگاه بیشتر بر روی پوست‌های تیره از نوع ۲ تا ۵ کاربرد دارد.
  • در واقع بر روی پست‌های روشن نوع یک تاثیر ندارد.

۴. لیزر ان دی یاگ (ND-YAG Laser)

یکی از دستگاه‌هایی که طول موج آن بسیار بلند بوده و تیره‌ترین پوست‌ها با آن لیزر می‌شوند، لیزر ان دی یاگ است. طول موج آن ۱۰۶۴ بوده و نفوذ پذیری بالایی دارد. همین امر باعث شده تا صرفاً برای پوست‌های تیره تجویز شود، چون امکان التهاب و زخم شدن پوست‌های روشن در این دستگاه زیاد است.

کلام آخر

مقایسه دستگاه‌های لیزر و شناختن آنها به اپراتور و زیبا جو کمک می‌کند تا بهترین دستگاه را برای انجام لیزر انتخاب کنند. خلاصه اینکه بهترین دستگاه لیزر موهای زائد باید دارای یک سری ویژگی ها و آیتم های اولیه برای ارزش گذاری باشد. برای مثال، باید دستگاهی باشد که بر تمامی نوع پوست‌ها روشن و تیره تاثیر گذاشته و به راحتی بتوان طول موج آن را تنظیم کرد. امیدواریم مطالب این وب سایت برای شما مفید واقع شده باشند، همچنین جهت کسب اطلاعت بیشتر می توانید با مشاور و کارشناس مجموعه رها آرا در ارتباط باشید. با آرزوی روز های خوش. رها آرا

 

 

 

 

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط