استفاده از دستگاه های جوانسازی

نکات طلایی برای قبل و بعد از استفاده از دستگاه های جوانسازی

نکات مهم و کلیدی ( فوت کوزه گری ) برای قبل و بعد از استفاده از دستگاه های جوانسازی چیست؟ آیا با نکات مهم جهت استفاده از انواع دستگاه جوان سازی پوست آشنا هستید؟ با بالا رفتن سن، وجود برخی از مشکلات پوستی در افراد، مصرف برخی از داروهای و موارد مشابه با آن معمولا ما شاهد مشکلاتی در پوست هستیم که ایجاد چین و چروک و پیری پوست از آن جمله هستند، اما از آن جایی که همه ما انسان‌ ها به زیبایی اهمیت می‌ دهیم و طالب آن هستیم، راه‌ های مختلفی را نیز برای درمان مشکل به وجود آمده در پیش می‌ گیریم که یکی از این راه‌ها نیز استفاده از انواع دستگاه‌ های جوان سازی پوست مانند دستگاه جوانسازی آر اف ۱۰Therma می‌باشد که یکی از جدیدترین و نوین‌ترین دستگاه‌های تولید شده در این زمینه است. اما موضوع مهم برای استفاده کردن این دستگاه‌ها این است که ما به طرز صحیحی آنها را به کار بگیریم و به نکات طلایی برای قبل و بعد از استفاده از دستگاه های جوانسازی توجه کنیم تا نتیجه دلخواه را از آنها بگیریم. در این مقاله به بررسی این نکات طلایی قبل و بعد از استفاده از دستگاه‌های جوانسازی می‌پردازیم.

قبل و بعد از استفاده از دستگاه های جوانسازی

گفتیم که جهت استفاده کردن درست از دستگاه‌های جوانسازی لازم است که ما به برخی نکات مهم و طلایی قبل از استفاده از دستگاه‌های جوانسازی پوست توجه داشته باشیم.

پس پیش از آنکه از انواع دستگاه‌ های جوان سازی استفاده کنید، لازم است که موارد زیر را انجام دهید که به شما کمک می‌کند پوستتان کاملاً تمیز شده و آمادگی لازم جهت استفاده از دستگاه را داشته باشد. این نکات طلایی عبارتند از:

  • پوست صورت خودتان را کاملاً تمیز کنید.
  • پیش از شروع درمان از هیچ گونه عطر کرم یا لوسیون استفاده نکنید.
  • از برنزه کردن پوستتان پیش از فرایند درمان خودداری کنید.
  • از لوازم فلزی مانند گوشواره یا گردنبند در قسمت درمان استفاده نکنید.
  • اگر در ناحیه درمان موی زیادی وجود دارد، حتماً باید آنها را اصلاح کنید.
  • نکات طلایی بعد از استفاده از دستگاه‌ های جوان سازی پوست
  • استفاده از آب سرد و کاهش التهابات پوستی

در استفاده از دستگاه‌های جوانسازی ممکن است پوست شما با التهاب و حساسیت مواجه شود که در این حالت یک وضعیت گر گرفتگی را مشاهده خواهید کرد، به این ترتیب جهت کاهش دادن این التهابات بهتر است که از آب سرد برای شستشوی پوست خود استفاده کنید که به سرد شدن پوستتان کمک خواهد کرد.

راه حل برای التهابات پس از استفاده

برای این منظور حتی می‌توانید از برخی محصولات آرامبخش از جمله آلوورا، گلاب و کرم‌های مرطوب کننده نیز جهت تسکین پوست خودتان استفاده کنید. علاوه بر آنکه یک عینک آفتابی، کلاه و ضد آفتاب‌های با اس پی اف مناسب در این روند به شما کمک خواهند کرد. مضاف‌ بر این موارد شما باید دستورات پزشک را نیز رعایت کرده و تا مدتی از محصولات شیمیایی و لوازم آرایشی سنگین استفاده نکنید.

انواع دستگاه های جوانسازی

  • نحوه خوابیدن

گاهی لازم است که حتی در خصوص نحوه خوابیدن خودتان با پزشک مشورت کنید، چون اگر هنگام خواب فشار زیادی به پوستتان وارد شود، در این حالت پوست شما آسیب دیده و و درمان موفقی نخواهید داشت، به این ترتیب سعی کنید از بالش‌های مناسب و نرم استفاده کنید تا از اعمال فشار به این قسمت‌ها پیشگیری شود، علاوه بر آنکه نباید تا مدتی بر روی صورت خودتان بخوابید.

  • انجام ورزش

مطابق با میزان دوره‌ های درمان و شدت مشکلات موجود بر روی پوست تان بهتر است که تا مدتی پس از استفاده از دستگاه‌های جوان سازی پوست از انجام هر گونه تمرینات شدید مانند بدن سازی و وزنه‌ برداری خودداری کنید، چون در چنین حالتی به پوست صورت شما فشار وارد شده و موجب التهاب و تحریک آن خواهد شد. بهتر است فعالیت های ورزشی خودتان را از تمرینات سبک شروع کنید و به تدریج آنها را افزایش دهید.

  • استفاده از کرم‌ های ترمیم کننده

برخی از کرم‌ ها در ساختار خودشان عناصری دارند که آرامش بخش و ترمیم کننده هستند و می‌ توانند به پوست شما در روند بهبود کمک کنند. این عناصر و مواد مفید مانند ویتامین‌ ها، پپتید‌ها و عصاره‌ های گیاهی است. پس لازم است که پس از انجام دادن مراحل درمان نمونه‌ای از این کرم‌ ها را تهیه کرده و با دقت از آن استفاده کنیم. البته توجه داشته باشید که کرم مورد نظر هیچ گونه عوارض جانبی با خود نداشته باشد و از طرفی مواد سازنده آن غیر شیمیایی و طبیعی باشد.

  • شستن درست صورت

پس از استفاده از دستگاه‌ های جوان سازی پوست شما نسبت به قبل حساس‌ تر و تحریک پذیرتر خواهد بود، به همین دلیل لازم است که تا چند روز از شستن صورت خودتان پیشگیری کنید تا به این ترتیب فرصت بازیابی و بهبود را به پوستتان بدهید.

  • مراقبت در برابر آفتاب

یک نکته بسیار مهم و اساسی جهت استفاده از دستگاه‌های جوانسازی وجود دارد و آن هم این است که شما باید بتوانید پس از اتمام روند درمان خودتان از پوست در برابر تابش مستقیم آفتاب محافظت کنید، چون پوست شما پس از این فرایند آسیب‌ پذیرتر از قبل شده است، بنابراین اگر در مقابل تابش آفتاب قرار بگیرید دچار سوختگی و آسیب‌ های جدی‌ تر خواهد شد، پس لازم است که مراقبت‌ های لازم در این زمینه را انجام دهید که از جمله این مراقبت‌ ها استفاده از کرم‌ های ضد آفتاب خوب با spf بالا می‌ باشد. تا حد امکان سعی کنید چندین روز پس از استفاده از دستگاه‌ های جوان سازی در مقابل آفتاب قرار نگیرید تا پوست شما تا حدودی بهبود پیدا کند.

نتیجه‌ گیری

در این مقاله نکات طلایی قبل و بعد از استفاده از دستگاه‌ های جوان سازی را بررسی کردیم. دستگاه‌ های جوان سازی روش نوین و رایجی هستند که از آنها می‌ توان برای برطرف کردن برخی از مشکلات پوستی، اعم از چین و چروک استفاده کرد، اما در این روند لازم است که شما دستورات پزشک را رعایت کرده و برخی از نکات مهم و ایمنی را قبل و بعد از استفاده از دستگاه‌ های جوان‌ سازی رعایت کنید که موجب خواهد شد بتوانید به نتایج دلخواه خودتان برسید.

 

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط