دستگاه جوانسازی پلاسما

نکات ضروری قبل از استفاده از دستگاه جوانسازی پلاسما Plapen Dual 

یکی از مشکلاتی که در قرن حاضر به خاطر غذاهای فست فودی و هوای آلوده اکثر افراد را به چالش کشانده، پیری زودرس، چین و چروک و شل شدگی پوست است. دستگاه‌های زیادی برای جوانسازی پوست طراحی و به بازار عرضه شده، ولی دستگاه جوانسازی پلاسما Plapen Dual، جزو بهترین مجهزترین و پیشرفته‌ترین آنها محسوب می‌شود. چون عملکرد این دستگاه بر اساس تولید پلاسما در سلول‌های پوستی افراد است. پلاسما نوعی گاز یونیزه شده است. دستگاه پلاسما با تولید این گاز، کلاژن و الاستین در پوست را تحریک کرده و الاستیسیته و سفتی پوست را بهبود می‌بخشد. علاوه بر سفتی و جوانسازی دستگاه پلاسما باید به کاهش اندازه منافذ پوست، بهبود زخم‌ها و اسکارها و افزایش تولید کلاژن اشاره کنیم. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات کامل‌تری در مورد ویژگی این دستگاه و نکات ضروری قبل از استفاده از دستگاه را به طور کامل توضیح دهیم.

نکات ضروری قبل از استفاده از دستگاه جوانسازی پلاسما Plapen Dual 

دستگاه جوانسازی پلاسما Plapen Dual

قبل از استفاده از دستگاه های جوانسازی با متخصص پوست یا زیبایی مشاوره کنید. دکتر با توجه به نوع پوست همچنین مشکل شما تعیین می‌کند که این دستگاه برای مشکل پوست شما کارساز است یا نه؟ پزشک با بررسی سلامت عمومی پوست تعداد جلسات و زمان آن را مشخص می‌کند. مهمترین مواردی که توسط دستگاه جوانساز پلاسما درمان می‌شود می‌توان به زخم‌ها، آکنه و حساسیت‌های پوستی، اشاره کرد. 

قبل از آغاز درمان، پوست به خوبی پاکسازی شده و در آن عفونتی نداشته باشد. برای پیشگیری از واکنش‌های آلرژیک یا حساسیت‌های پوستی، اپراتور آزمایش حساسیت، را انجام می‌دهد در برخی از مواقع استفاده از دستگاه در پوست‌های حساس باعث التهاب آن می‌شود. تمیز بودن دستگاه و درمان در شرایط بهداشتی بسیار مهم است. 

عدم رعایت بهداشت منجر به عفونت یا مشکلات دیگر می‌شود. برخی داروها و مواد نیکوتین دار مانند سیگار،بر روی پوست تاثیر منفی می‌گذارند. قبل از درمان، با متخصص درباره داروهای مصرفی خود مشورت کنید.‌ شاید نیاز باشد مصرف برخی از آن‌ها را متوقف کنید. پیش از استفاده از دستگاه، پوست را کاملاً پاک و خشک کنید. پاک‌کننده‌های ملایم برای تمیز کردن پوست توصیه می‌شود.

 

نکات ضروری بعد از استفاده از دستگاه جوانسازی پلاسما Plapen Dual 

همانطور که قبل از استفاده از دستگاه جوانسازی پلاسما برخی از نکات توسط اپراتور و کاربر رعایت می‌شود، بعد از آن نیز نکات ایمنی و ضروری وجود داشته و کاربر باید به آنها پایبند باشد. پس از درمان با دستگاه Plapen Dual، پوست حساس و تحریک‌پذیر می‌شود.

 لمس یا مالش پوست منجر به التهاب یا عفونت می‌شود. از تماس مستقیم با پوست تا حد امکان خودداری کنید. برای کاهش خشکی و التهاب پوست، حتما از مرطوب‌کننده‌های ملایم و بدون عطر استفاده کنید. مرطوب‌کننده‌ها رطوبت پوست را حفظ کرده و فرآیند ترمیم را بهبود. می‌بخشند. 

چون پوست‌های درمان شده در چند روز آتی ضعیف‌تر می‌شوند. از پوست خود در مقابل نور خورشید محافظت کنید. استفاده از کرم ضدآفتاب با SPF بالا و اجتناب از قرارگیری در معرض مستقیم نور خورشید از آسیب‌های احتمالی جلوگیری می‌کند. توصیه می‌کنیم استفاده از محصولات حاوی مواد شیمیایی قوی مانند اسیدهای قوی یا رتینول‌ها باید به تعویق بیاندازید.

 این مواد به پوست تحریک‌شده آسیب رسانده و روند بهبودی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. پس از درمان، از لوازم آرایش سنگین و غیر استاندارد استفاده نکنید چون منافذ پوست را مسدود کرده و باعث دهیدراته شدن آن می‌شود. در نتیجه درمان با دستگاه را بی اثر خواهد کرد. در آخرین مرحله توصیه می‌کنیم از حمام‌های داغ یا سونا اجتناب کنید.

مکانیزم دستگاه جوانسازی پلاسما Plapen Dual چگونه است

مکانیزم دستگاه جوانسازی پلاسما Plapen Dual به گونه‌ای است که با فناوری پلاسما قوس‌های الکتریکی کوچک و کنترل‌شده تولید می‌کند. پلاسما، چهارمین حالت ماده بوده و متشکل از یون‌ها و الکترون‌های آزاد است و انرژی زیادی دارند. قوس‌ها به سطح پوست منتقل شده و انرژی لازم برای تحریک فرآیندهای درمانی را فراهم می‌کنند.

در مرحله دوم، دستگاه با الکترودها و تنظیمات خاص خود، میکروپلاسما را به پوست اعمال می‌کند. میکروپلاسماها به لایه‌های زیرین پوست نفوذ کرده و تغییرات لازم را اعمال می‌کند. انرژی پلاسما به صورت کنترل‌شده به لایه‌های عمقی پوست نفوذ کرده و فرآیندهای تولید کلاژن و الاستین را آغاز می‌کند. کلاژن و الاستین از مهم‌ترین پروتئین‌ها برای حفظ جوانی و سلامت پوست هستند.

به دنبال تحریک کلاژن‌سازی، جریان خون افزایش یافته و روند ترمیمی پوست را بهبود می‌بخشد. همین امر باعث کاهش چین و چروک‌ها، بهبود بافت و رنگ پوست، و کاهش علائم پیری می‌شود. به دلیل استفاده از انرژی پلاسما، التهاب‌های موجود در پوست کاهش یافته و بافت پوست منسجم‌تر می‌شود. با گذشت زمان و تکمیل فرآیندهای ترمیمی پوست، نتایج نهایی درمان مشخص می‌شود. 

پلاسما Plapen Dual 

قطعات مهم دستگاه جوانسازی پلاسما

برای آشنایی بیشتر با دستگاه جوانسازی پلاسما قطعات آن را معرفی می‌کنیم: 

 

نام قطعات  توضیح  عملکرد 
الکترودهای پلاسما الکترودهای پلاسما بخش اصلی دستگاه بوده و انرژی الکتریکی را به پلاسما تبدیل می‌کنند. الکترودها از مواد هادی با رسانای بالا ساخته شده‌اند. الکترودها پلاسما را تولید کرده و به پوست اعمال می‌کند تا با تحریک لایه‌های مختلف پوست، فرآیندهای ترمیمی و جوانسازی را آغاز می‌کنند.
دستگاه تنظیم شدت و فرکانس این قسمت دستگاه به اپراتور اجازه می‌دهد تا شدت و فرکانس انرژی پلاسما را تنظیم کند. تنظیم شدت و فرکانس پلاسما، دقت درمان را مدیریت کرده و ایمنی و کارایی آن را افزایش می‌دهد. این تنظیمات برای تطبیق با نوع و وضعیت پوست بیمار مهم هستند.
پانل کنترل و نمایشگر شامل نمایشگرهای دیجیتال و دکمه‌های کنترلی است پانل کنترل به کاربر کمک می‌کند تا تنظیمات دستگاه را به راحتی مدیریت کرده و وضعیت درمان را به دقت نظارت کند.
الکترود Electrode Tip پراکنده یا نوک الکترود مستقیماً با پوست تماس داشته و پلاسما را به پوست منتقل می‌کند. این نوک به دقت و کنترل مناسب پلاسما را به سطح پوست رسانده و قوس‌های الکتریکی ایجاد می‌کند.
سیستم خنک‌کننده کاهش دمای دستگاه و پوست در طول درمان خنک‌کننده به جلوگیری از آسیب به پوست و کاهش ناراحتی بیمار کمک می‌کند.

 

کلام آخر 

در این مقاله کوشیدیم دستگاه جوانسازی پلاسما و نکاتی که برای نتیجه گیری بهتر و استفاده از آن مورد نیاز است را به رشته تحریر دراوریم، نکات مهم برای قبل و بعد از مصرف آن را توضیح دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه کارکرد و شرایط استفاده از آن و همچنین سفارش این دستگه ها و سایر دستگاه های جونسازی و لاغری و لیزر مو های زائد، به سایت مراجعه کرده و با کارشناسان مجموعه در تماس باشید. امیدواریم که مطلب فوق برای شما مفید واقع شده باشد. با تشکر از همراهی شما

 

 

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط