مکانیزم دستگاه های لاغری

مکانیزم دستگاه های لاغری | بررسی علمی و نکاتی که باید بدانید

در خصوص شیوه عملکرد و مکانیزم دستگاه های لاغری به زبان ساده همانطور که همه میدانیم در گذشته برای لاغری از روش‌های جراحی استفاده می‌کردند که علاوه بر پرهزینه بودن، دوره نقاهت طولانی مدتی داشته و اکثر افراد رضایت کافی از آنها را نداشتند. ولی امروزه برای لاغری موضعی و کل بدن می‌توان از دستگاه های لاغری در مراکز معتبر کمک گرفت. دستگاه لاغری یک روش اقتصادی و مقرون به صرفه است. البته برای رسیدن به نتایج بهتر باید چند نکته ضروری را رعایت کنید. در ادامه نکات مهم را به شما معرفی خواهیم کرد.

 بهترین شیوه بهره وری از دستگاه های لاغری

برای نتیجه‌گیری بهتر، قبل از آغاز دوره درمان با دستگاه‌های لاغری، حتماً با متخصص و کارشناس تغذیه در ارتباط باشید تا آنها با توجه به نوع پوست، دور کمر و میزان چربی انباشته شده در شکم و پهلوی شما، تعداد جلسات و مدت زمان آن را مشخص کند. توجه داشته باشید که در حین درمان با دستگاه لاغری حتماً رژیم غذایی مناسب سرشار از پروتئین و فیبر را اولویت خود قرار دهید، چون نقش بسیار مهمی در کاهش وزن دارد.

غذاهای کم کالری، پر از فیبر و پروتئین استفاده کنید و مصرف غذاهای پرچرب و شیرین را کاهش دهید. ورزش منظم به تسریع فرآیند کاهش وزن و بهبود نتایج استفاده از دستگاه‌های لاغری کمک می‌کند. ترکیب ورزش‌های هوازی و مقاومتی موثر خواهد بود. چون دستگاه‌های لاغری سلول‌های چربی را شکسته و آنها را آزاد می‌کند برای دفع چربی‌ها و سموم احتیاج به آبرسانی کافی دارید.

نوشیدن آب به میزان کافی، عملکرد دستگاه‌های لاغری را ارتقاء  داده و فرآیند سم‌زدایی را آسان‌تر می‌کند. این دستگاه‌ها چربی‌ها را تجزیه کرده و سموم بدن را دفع می‌کند. هر دستگاه لاغری دستورالعمل‌های خاص خود را دارد. رعایت دقیق دستورالعمل‌ها و زمان‌بندی جلسات درمانی اهمیت زیادی دارد. قبل از آغاز درمان حتماً بدانید با کدام دستگاه لاغری موضعی انجام شده و اطلاعات کافی در مورد دستگاه به دست بیاورید.

برای دستیابی به نتایج مطلوب، جلسات درمان را به صورت منظم و طبق برنامه تعیین‌شده ادامه دهید، چون جلسات نامنظم نتایج چندان مثبتی نخواهد داشت. پس از درمان با دستگاه‌های لاغری، به پوست خود توجه کنید. مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌هایی مانند زینک اکسید برای التیام پوست و جلوگیری از آسیب‌ها مؤثر است.

در برخی موارد، ترکیب دستگاه‌های لاغری با دیگر روش‌ها مانند ماساژ یا درمان‌های زیبایی دیگر، نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت. استراحت و خواب کافی برای بازیابی و ترمیم بدن اهمیت دارد. مخصوصاً بانوان عزیز روزانه ۸ ساعت خواب کافی برای ترمیم و مرمت پوست خود انجام دهند.

معتبر ترین وارد کننده دستگاه های لیزر – لاغری و جوانسازی در ایران

مکانیزم دستگاه های لاغری چگونه است

نتیجه دستگاه های لاغری

مکانیزم دستگاه های لاغری در پروسه کاهش وزن اینگونه است که از تکنولوژی‌ها و روش‌های مختلفی برای کاهش وزن و فرم‌دهی بدن استفاده می‌کنند. برای درک بهتر موضوع بعضی از تکنیک‌ها و فناوری‌های رایج در دستگاه را به شما معرفی می‌کنیم

لیپوساکشن غیر جراحی که با نام کول اسکالپتینگ یا کرایولیپولیز نیز شناخته می‌شود. این دستگاه با سرمای شدید، سلول‌های چربی زیر پوستی را منجمد کرده و به مرور زمان آن‌ها را تجزیه و نابود می‌کند. چربی‌های منجمد شده به طور طبیعی توسط سیستم لنفاوی بدن حذف و دفع می‌شوند. بنابراین بعد از استفاده از دستگاه حتماً آبرسانی کافی را انجام داده و گاهاً نیز از قرص‌های چربی شکن نیز استفاده کنید.

 برخلاف دستگاه لیپوساکشن، دستگاه‌های لیزر لیپولیز با گرم کردن سلول‌های چربی زیر پوستی آنها را تجزیه می‌کنند. فناوری این دستگاه بر پایه لیزر استوار بوده و با تاباندن لیزر در لایه‌های مختلف بدن چربی‌ها را گرم و آنها را کاهش می‌دهد. در سال‌های گذشته اکثر دستگاه‌های لاغری مجهز به فرکانس رادیویی است. 

فرکانس رادیویی نه تنها سلول‌های چربی زیر پوستی را تجزیه می‌کند بلکه میزان تولید کلاژن و الاستین پوست را افزایش داده و از افتاده شدن پوست جلوگیری می‌کند‌. در واقع این تکنولوژی بافت ماهیچه را منسجم‌تر و سفت‌تر می‌کند. از دیگر تکنولوژی‌های لاغری باید به آراف اشاره کنیم. آر اف با امواج صوتی با فرکانس بالا حباب‌های کوچکی در بافت‌های چربی ایجاد کرده و به تدریج به سلول‌های چربی آسیب زده و آنها را تجزیه می‌کند.

در  الکتروتراپی، جریان‌های الکتریکی ملایم عضلات و بافت‌های زیر پوست را تحریک کرده و جریان خون گردش می‌یابد. با جریان خون تغذیه رسانی به سلول‌های بدن انجام شده بنابراین سلولیت کاهش یافته و میزان سوخت و ساز بدن بیشتر می‌شود. لیپوماتیک با ایجاد فشار و ارتعاشات خاص، چربی‌ها را به شکل مایع درآورده و به راحتی از بدن خارج می‌کند.

دستگاه لاغری ۳max پلاس چگونه عمل می‌کند

دستگاه لاغری ۳max پلاس یا ۳ MAX Plus جزو مدرن ترین دستگاه‌ها در حوزه‌ی لاغری و کاهش وزن بوده و با تلفیق فناوری‌های مختلف برای بهبود فرم بدن و کاهش چربی‌ها طراحی شده است. این دستگاه از چندین تکنولوژی ترکیبی بهره برده و به طور گسترده در کلینیک‌ها و سالن‌های زیبایی کاربرد دارد. از انواع تکنولوژی آن می‌توان به رادیو فرکانس و مکانوتراپی اشاره کرد.

تکنولوژی رادیو فرکانسی با امواج رادیویی، حرارت عمیقی را به لایه‌های زیرین پوست فرستاده و با تحریک سیستم ایمنی میزان تولید کلاژن و ترکیب الاستین را افزایش می‌دهد. ولی در مکانوتراپی با کمک میدان‌های مغناطیسی، به تحریک عضلات و افزایش متابولیسم می‌پردازد. این تکنیک برای تقویت عضلات و بهبود تناسب اندام کاربرد دارد.

در اکثر مواقع برای هدف قرار دادن سلول‌های چربی، لیزرهایی با طول موج مشخص را به کار می‌برند. لیزرها سلول‌های چربی را تجزیه و آنها را کاهش می‌دهند. با استفاده از ترکیب فناوری‌های مختلف، دستگاه های لاغری چربی‌های موضعی در نواحی مختلف بدن کاهش داده و با تکنولوژی رادیو فرکانسی، پوست را سفت می‌کند.

تاثیر دستگاه های لاغری

دستگاه لاغری Lipo Zero چگونه عمل می‌کند

دستگاه لاغری Lipo Zero از فناوری‌های نوین برای کاهش وزن و بهبود فرم بدن کمک گرفته و هدف اصلی که آن کاهش چربی‌های موضعی و بهبود قوام پوست است. لیزرهایی که در این دستگاه به کار می‌رود طول موج خاصی داشته و به صورت غیر تهاجمی، تمامی سلول‌های چربی زیر پوستی را متلاشی کرده وآن‌ها به داخل سیستم لنفاوی هدایت می‌کند. 

وقتی چربی‌ها متلاشی شد کاربر با ورزش‌های هوازی و نوشیدن آب آنها را دفع خواهد کرد. برخی از دستگاه‌ها نیز مجهز به مکانوتراپی هستند. فناوری مکانیک تراپی بر پایه فشارهای مکانیکی سوار بوده و چربی‌های زیر پوستی را دفع کرده و جریان خونرسانی را افزایش می‌دهد. 

از مزایای دستگاه های لاغری می‌توان به کاهش موثر چربی‌های موضعی در نواحی مختلف بدن بدون جراحی و بیهوشی در کوتاه‌ترین زمان ممکن اشاره کرد. لاغری با دستگاه‌های زیبایی احتیاج به هیچگونه دوره نگاهتی نداشته و فرد بلافاصله پس از درمان می‌تواند فعالیت‌های خود را انجام دهد.

کلام آخر 

در این مقاله سعی کردیم به کلامی ساده و شیوا اطلاعات کاملی در مورد شیوه عملکرد و مکانیزم دستگاه های لاغری در اختیار شما قرار دهیم. البته در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، می توانید با کارشناسان مجموعه در تماس باشید، تا آنها به صورت تخصصی شما را راهنمایی کنند. با تشکر از همراهی شما. با آرزوی اوقاتی خوش و فرح بخش. رهاآرا

 

 

 

دیدگاه شما:

نوشته های مرتبط